Hibrid munka coworking irodában

A coworking irodák népszerűsége az egyszemélyes és mini vállalkozások mellett a nagyobb cégek körében is egyre növekszik. A cégközponttól távol eső országban, régióban, városban dolgozó munkatársak részére fenntartott önálló iroda vagy home office helyett színvonalas és költségtakarékos alternatíva a hibrid munka coworking irodában.

A hagyományos irodai munka és az irodától távoli helyszínen végzett munka kombinálásával kialakuló  hibrid munkavégzés ergonómiai és informatikai kihívások elé állítják az érintett vállalkozásokat és a coworking irodák üzemeltetőit is.

Hibrid munkavégzés home office helyett coworking irodában

Kulcsfontosságú versenyképességi szempont, hogy mennyi idő alatt tud egy cég “hadrendbe állítani” üzleti képviseletet egy-egy új helyszínen. A coworking irodák által biztosított környezet és szolgáltatások egyszerű, gyors és kiszámítható működtetést tesznek lehetővé.

A hibrid munka coworking irodában ellátott távmunka formában fontos előnyöket kínál az otthoni munkakörnyezethez (home office) képest. Közismert, hogy a munka hatékonyságát alapvetően befolyásolja a környezet.

Az is előnytelen, ha a környezet túl ingerszegény (negatív pszichológiai hatások), és az is, ha túl ingergazdag (zajos, figyelmet elterelő hatások). Coworking irodában biztosítható a hagyományos irodákban megszokott dinamikájú munkakörnyezet.

Az üzleti megbeszélések lebonyolításában fontos szerepe van a tárgyalónak, amit home office környezetben körülményes fenntartani. Ezen túlmenően a coworking irodában biztosítottak a zavartalan munkavégzést elősegítő fontos szolgáltatási elemek konyha, kávézó, wc, ügyfélszolgálat stb.

Új bútorozási, tárolási lehetőségek coworking irodában

Coworking irodákban a klasszikus irodai tároló bútoroknak nincs létjogosultsága. Mégsem érdemes kihagyni, vagy csak design szempontból tervezni a zárható szekrényeket. A tároló funkció az irodát bérlő csapat kényelmét szolgálja, a személyes dolgok biztonságos elhelyezését segíti. 

Egy vonzó Coworking iroda megjelenésben és funkcióban is megfelel egy modern hibrid iroda kialakításának, ahol a megosztott asztalok és irodaszékek mellett érdemes figyelmet fordítani a megosztott tároló bútorokra is.

Ebben a környezetben biztonságos, kényelmes és felhasználóbarát megoldás az elektronikus zárral felszerelt szekrény, vagy locker. Ezek a zárak mobiltelefonnal, belépőkártyával vagy PIN kóddal működnek. “Free módban” bárki használhatja a szekrényt, akár kollégákkal megoszthatja, vagy előre befoglalhatja magának.

A felhasználók mellett az RFID zárak okos funkciói a bérbeadót is segítik. Érdemes a lockereken automata nyitást beállítani, hogy ne maradjanak napokig bezárva a véletlenül úgy felejtett lockerek. A nyitási és zárási akciók később kiolvashatók, így könnyen visszakövethető a használat.

A Coworking irodában is alkalmazható korszerű elektronikus zárakról további részletek olvashatók az Office and Locker Kft. honlapján.

Telekonferencia coworking irodából

Ha a hibrid munka coworking irodában dolgozó munkatársakkal valósul meg, akkor a home office-hoz hasonlóan, a közvetlen munkatársakkal is telekommunikációs eszközökön zajlik a kapcsolattartás.

Ha az érintett egyénileg vesz részt telekonferenciában, akkor a saját notebook vagy okostelefon a teljesen megfelelő a kapcsolódáshoz. Ha azonban egy adott helyszínen többen vesznek részt egy telekonferencia megbeszélésen, akkor a notebook és okostelefon már nem megfelelő a hatékony megbeszélés lebonyolításához.

A coworking iroda tárgyalókban általában rendelkezésre áll a csoportos telekonferenciázáshoz használható megjelenítő eszköz (monitor, tv), de telekonferencia megbeszélésekhez a csoportos részvételt kiszolgáló telekonferencia eszköz is szükséges.

A tárgyalótermi telekonferencia eszközök megfelelő kamerával, mikrofonnal, hangszóróval és ezek harmonikus együttműködését és egyszerű használatát biztosító elektronikából álló célhardverek.

Érdemes olyan készüléket beszerezni, ami támogatja a céges környezetben leggyakrabban alkalmazott telekonferencia szolgáltatásokat, mint  a Zoom, Skype, Google Meet, Microsoft Teams stb.

További hasznos információk a tárgyalótermi telekonferenciázás technikai és módszertani lehetőségeiről a Google Meet tárgyalótermi használata bejegyzésben.