A coworking irodák népszerűsége az egyszemélyes és mini vállalkozások mellett a nagyobb cégek körében is egyre növekszik. A cégközponttól távol eső országban, régióban, városban dolgozó munkatársak részére fenntartott önálló iroda vagy home office helyett színvonalas és költségtakarékos alternatíva a hibrid munka coworking irodában.
A hagyományos irodai munka és az irodától távoli helyszínen végzett munka kombinálásával kialakuló hibrid munkavégzés ergonómiai és informatikai kihívások elé állítják az érintett vállalkozásokat és a coworking irodák üzemeltetőit is.
Tartalomjegyzék
Hibrid munkavégzés home office helyett coworking irodában
Kulcsfontosságú versenyképességi szempont, hogy mennyi idő alatt tud egy cég “hadrendbe állítani” üzleti képviseletet egy-egy új helyszínen. A coworking irodák által biztosított környezet és szolgáltatások egyszerű, gyors és kiszámítható működtetést tesznek lehetővé.
A hibrid munka coworking irodában ellátott távmunka formában fontos előnyöket kínál az otthoni munkakörnyezethez (home office) képest. Közismert, hogy a munka hatékonyságát alapvetően befolyásolja a környezet.
Az is előnytelen, ha a környezet túl ingerszegény (negatív pszichológiai hatások), és az is, ha túl ingergazdag (zajos, figyelmet elterelő hatások). Coworking irodában biztosítható a hagyományos irodákban megszokott dinamikájú munkakörnyezet.
Az üzleti megbeszélések lebonyolításában fontos szerepe van a tárgyalónak, amit home office környezetben körülményes fenntartani. Ezen túlmenően a coworking irodában biztosítottak a zavartalan munkavégzést elősegítő fontos szolgáltatási elemek konyha, kávézó, wc, ügyfélszolgálat stb.
Új bútorozási, tárolási lehetőségek coworking irodában
Coworking irodákban a klasszikus irodai tároló bútoroknak nincs létjogosultsága. Mégsem érdemes kihagyni, vagy csak design szempontból tervezni a zárható szekrényeket. A tároló funkció az irodát bérlő csapat kényelmét szolgálja, a személyes dolgok biztonságos elhelyezését segíti.
Egy vonzó Coworking iroda megjelenésben és funkcióban is megfelel egy modern hibrid iroda kialakításának, ahol a megosztott asztalok és irodaszékek mellett érdemes figyelmet fordítani a megosztott tároló bútorokra is.
Ebben a környezetben biztonságos, kényelmes és felhasználóbarát megoldás az elektronikus zárral felszerelt szekrény, vagy locker. Ezek a zárak mobiltelefonnal, belépőkártyával vagy PIN kóddal működnek. “Free módban” bárki használhatja a szekrényt, akár kollégákkal megoszthatja, vagy előre befoglalhatja magának.
A felhasználók mellett az RFID zárak okos funkciói a bérbeadót is segítik. Érdemes a lockereken automata nyitást beállítani, hogy ne maradjanak napokig bezárva a véletlenül úgy felejtett lockerek. A nyitási és zárási akciók később kiolvashatók, így könnyen visszakövethető a használat.
Telekonferencia coworking irodából
Ha a hibrid munka coworking irodában dolgozó munkatársakkal valósul meg, akkor a home office-hoz hasonlóan, a közvetlen munkatársakkal is telekommunikációs eszközökön zajlik a kapcsolattartás.
Ha az érintett egyénileg vesz részt telekonferenciában, akkor a saját notebook vagy okostelefon a teljesen megfelelő a kapcsolódáshoz. Ha azonban egy adott helyszínen többen vesznek részt egy telekonferencia megbeszélésen, akkor a notebook és okostelefon már nem megfelelő a hatékony megbeszélés lebonyolításához.
A coworking iroda tárgyalókban általában rendelkezésre áll a csoportos telekonferenciázáshoz használható megjelenítő eszköz (monitor, tv), de telekonferencia megbeszélésekhez a csoportos részvételt kiszolgáló telekonferencia eszköz is szükséges.
A tárgyalótermi telekonferencia eszközök megfelelő kamerával, mikrofonnal, hangszóróval és ezek harmonikus együttműködését és egyszerű használatát biztosító elektronikából álló célhardverek.
Érdemes olyan készüléket beszerezni, ami támogatja a céges környezetben leggyakrabban alkalmazott telekonferencia szolgáltatásokat, mint a Zoom, Skype, Google Meet, Microsoft Teams stb.