A Google Workspace admin alkalmazás a Workspace előfizetés adminisztrátori felületének mobil eszközökről elérhető egyszerűsített változata.
Ellentétben a rendszer összes beállítási lehetőségét tartalmazó adminisztrátori felületével, a mobiltelefos változatban a mindennapi működés legalapvetőbb szolgáltatási elemei kezelhetőek.
Tartalomjegyzék
Mire való a Google Workspace admin alkalmazás?
A Google Workspace részletes beállításait az informatika világában járatos szakembernek célszerű elvégeznie. Ugyanakkor, a cég mindennapi működése során előállnak olyan általános adminisztrálási teendők, amit gyorsan, rutinszerűen lehet és kell elvégezni. Ezek közé tartozik az új jelszó generálása, a felhasználói fiókokat használó eszközök kontrollálása.
A Mobil Felügyelei konzol segítségével az alapvető funkciókat teljesen laikus, az informatikához nem értő személy is könnyen be tud állítani anélkül, hogy veszélyeztetné a rendszer működését.
Az Android és iOS okostelefonra ill. tabletre is telepíthető admin alkalmazás legfontosabb erőssége és értelme pontosan az, hogy olyan vállalkozásoknál is egyszerűen lehessen az alapvető módosításokat elvégezni, ahol nincs állandó rendszergazda. A telefonos alkalmazásban akár több Google Workspace is menedzselhető, az előfizetések között a jobb felső sarokban lehet váltani.
Felhasználók kezelése
Az admin alkalmazásban a felhasználók egyszerű áttekintését, kikeresését tesz lehetővé. A felhasználók kiválasztását szolgáló kereső mellett egy kör profilkép is segíti a beazonosítást (amennyiben fel van töltve).
A munkatárs aloldalon a név alatt az utolsó bejelentkezés időpontja az elsődleges és az alias email cím valamint azon telefonok és számítógépek listája, amelyeken a fiók be van jelentkezve.
Új jelszó kiosztása a Mobil Felügyeleti Konzolon
Az új jelszó kiadás a Google Workspace admin alkalmazás egyik leggyakrabban használt funkciója.
Eszközök kezelése
Az eszközmenedzsment egyre fontosabb a vállalkozások adatvagyonának a védelme szempontjából. A Google Workspace admin alkalmazás lehetővé teszi, hogy a vállalat kövesse és kontrollálja, hogy mely számítógépeken és telefonokon, tableteken használják a céges fiókokat.
Szükség esetén az admin felületről törölhető egy adott készüléken a felhasználói fiók tartalma. Elveszett vagy ellopott készülékek esetén a cégadatok idegen kézbe kerülésének megakadályozása érdekében célszerű minél hamarabb törölni a fiók tartalmát.
Napló
A rendszer biztonsága szempontjából hasznos, ha egyszerűen ellenőrizni lehet a változtatásokat.
A beállításokban aktiválható a rendszergazdai értesítés funkció, ami további emelt szintű biztonsági tényező.
Hol tölthető le az Android és az iOS változat?
ANDROID: Google Felügyeleti konzol telepítés a Google Playről