A szervezeten kívüli Drive megosztás veszélyei és felügyelete

A Google Drive mappák és fájlok szervezeten kívüli megosztása kockázatot jelent, ugyanakkor a hatékony munkához ma már elengedhetetlen a partnerekkel közös mappák és file-ok használata. Meg lehet-e felelni egyszerre mindkét elvárásnak?

Mivel jár a szervezeten kívüli Drive megosztások tiltása?

A szervezeten kívüli Drive megosztás teljes körű tiltása a tapasztalat szerint számos nem kívánatos következménnyel jár. Ilyen esetben email csatolmányok küldésével, rosszabb esetben privát Gmail Drive, Dropbox, One Drive fiók használatával „kompenzálják” a felhasználók a megosztás funkció hiányát.

Végül rendkívül előnytelen helyzet alakul ki azzal, hogy fontos dokumentumok kerülnek ki a cég látóköréből és kezdenek önálló életet a digitális térben.

A cég a konkurenseknél lassabban, nehézkesebben, kockázatosabban intézi a mindennapi ügyeket, ezzel csökken a versenyképessége.

Melyek a kontroll nélküli Drive megosztás veszélyei?

Aki cégvezetőként vagy adminisztrátorként próbált már kontrollt gyakorolni a szervezeten kívüli Drive megosztások fölött, az tudja, hogy ez szinte lehetetlen feladat.

A munkatársak jóhiszemű Drive megosztással is veszélyt okozhatnak és a cégen kívüli partnerekkel közösen használt file-ok, mappák könnyen kerülhetnek illetéktelen „szemek elé”.

A felhasználók számával, a tárolt állomány mennyiségével és a használat kezdete óta eltelt idővel arányosan egyre nagyobb kihívást jelent a megosztások felügyelete.

Hogyan csökkenthető a szervezeten kívüli Drive megosztás kockázata?

A kockázatok csökkentésére módszerek és technikai megoldások is rendelkezésre állnak.

Fontos elv, hogy a megosztások fenntartását elsősorban az érintett munkatárs tudja megítélni (nem az informatikai csapat).

A korlátlan idejű megosztás helyett a korlátozott időtartamra szóló megosztás bevezetése egyszerű módszer arra, hogy ne a megosztás visszavonását, hanem a megosztás fenntartását gondolja át az érintett munkatárs.

A megosztott mappák szervezeten kívüli résztvevőinek az időszakonkénti áttekintése gyors és eredményes „kiszűrését” teszi lehetővé a szerepét vesztett megosztásoknak.

Hogyan menedzselhető A Drive megosztás Tricent alkalmazással?

A Google Workspace rendszerhez előfizethető Tricent szolgáltatással a mappák és file-ok szervezeten kívüli megosztása hatékonyan menedzselhető.

A Tricent alkalmazással automatizált házirendek alakíthatók ki, amelyek a megosztási felelősséget a végfelhasználók kezébe adják.

Az alkalmazás meghatározott időközönként megosztott állományaik áttekintésére készteti a felhasználókat. Így a felhasználók túlterhelése nélkül, folyamatosan csökkenthető a megosztott fájlok külső eléréséből fakadó kockázat.

A Tricent alkalmazásban a szervezeti egységekre, csoportokra lehet szabályokat beállítani.

A My Drive állományaihoz hasonlóan, hatékonyan kezeli a megosztott meghajtók állományait is. A megosztott meghajtók tisztítására kijelölt felhasználók meghatározott időnként értesítést kapnak a külsős megosztások felülvizsgálatára.

Az adminisztráció rugalmasan delegálható. Egyszerűen hozzárendelhet felelősöket a csoportok és szervezeti egységek megosztott fájljainak a menedzselésére.